https://doi.org/10.15255/KUI.2011.023
Objavljen: Kem. Ind. 60 (12) (2011) 595–602
Referentni broj rada: KUI-23/2011
Tip rada: Stručni rad
Preuzmi rad: PDF
Kemija u popularnoj kulturi: mediji, glazba i programi za laičku javnost
B. Jergović
Istraživanje medijskih priloga o kemiji u Međunarodnoj godini kemije, od 1. siječnja do 31. kolovoza 2011. godine, provedeno na pet hrvatskih dnevnih listova (Vjesnik, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija i Novi list) i britanskom dnevniku The Guardian (oblika tzv. broadsheet) pokazuje velike razlike u medijskom tretmanu kemije. Frekvencija i raznolikost pristupa i načina, prije svega primjena konvergencije medija, tj. više medija istodobno u prezentaciji kemije u Guardianu neusporediva je s nevjerojatno malo članaka u našim dnevnim novinama. Na pronađenim primjerima diskutira se o vrijednostima vijesti za znanost u medijima, ali se ukazuje i na širu perspektivu za znanost u javnosti – na komunikaciju u popularnoj kulturi općenito, i to na primjeru popularne glazbe, kao i u aktivnostima kojima istraživači i istraživačke institucije nastoje doći u javnost. Ukazuje se na potpun nedostatak evaluacije postojećih programa susreta istraživača i građana i sugerira se potreba za promicanjem znanosti na različitim razinama.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna
kemija, imidž, konvergencija medija, programi za javnost